FAQ

Jak dokonać rezerwacji?

Dokładamy wszelkich starań, aby jak najbardziej ułatwić Wam proces rezerwacji wybranej imprezy. Liczba miejsc i dostępność apartamentów jest aktualna zawsze na daną sekundę. Dla maksymalnego ułatwienia rezerwacji właściwego dla Ciebie wyjazdu, stworzyliśmy własny bardzo prosty i krótki formularz rezerwacyjny po wypełnieniu, którego można szybko i bezpiecznie potwierdzić zgłoszenie płatnością korzystając z szybkiego przelewu on-line, karty płatniczej, przelewu tradycyjnego lub skorzystać z rat Dot Pay. Poniżej opisujemy ten krótki proces, aby ułatwić Ci rezerwację. Zobacz >>

Czy wyjazdy są dla każdego, niezależnie od poziomu umiejętności?

Nasze wyjazdy są przeznaczone dla każdego, niezależnie od poziomu umiejętności! Osoby które nie potrafią jeździć mogą się zapisać na wyjazd razem z pakietem szkoleniowym i wynajmem sprzętu na miejscu. Szerokie alpejskie trasy to najlepsze miejsce na stawianie pierwszych kroków na desce lub nartach. Osoby potrafiące jeździć mogą doskonalić swoje umiejętności na szkoleniach grupowych lub indywidualnych. Nauczymy Cię podstaw, ale jeśli chcesz nauczymy Cię również skakać na snowparku!

Czy mogę pojechać na wyjazd nawet jeśli nikogo nie znam?

Jasne! Na naszych wyjazdach już pierwszego dnia poznasz ludzi, z którymi stworzysz zgraną paczkę i przeżyjesz przygodę życia. Sprzyjają temu gry integracyjne, wspólne imprezy, szkolenia i jazda na stoku. Nic się nie martw jeśli nikogo nie znasz, my zapoznamy Cię ze wszystkimi, zwłaszcza jeśli wybierzesz wyjazd z dużą ilością imprez, dlatego w tym wypadku polecamy wyjazdy „massive” lub „original”.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze wyjazdu?

Na rodzaj wyjazdu. Nie oczekuj od ogromnego wyjazdu z koncertami ciszy i warunków do medytacji ;) - na takich wyjazdach bawimy się do rana, poznajemy nowych ludzi i śmigamy po stokach (chociaż jogę też organizujemy!). Z kolei od wyjazdu rodzinnego lub „cosy” nie oczekuj szalonych imprez, takie wyjazdy przewidziane są dla rodzin z dziećmi i osób, które chcą najzwyczajniej w świecie wypocząć.

Jadę pierwszy raz. Co obowiązkowo powinienem zabrać?

Specjalnie dla Was stworzyliśmy check listę, którą warto sprawdzić przed każdym wyjazdem: Sprzęt do jazdy - narty/deska (jeśli nie posiadasz własnego sprzętu możesz skorzystać z naszej wypożyczalni), buty narciarskie/snowboardowe, kijki narciarskie, gogle, kask, rękawice, kurtka i spodnie do jazdy,  bielizna termoaktywna, chusta na twarz chroniąca przed wiatrem i śniegiem, skarpety narciarskie, pomadka ochronna, czapka, ciepłe buty z antypoślizgową podeszwą, wymagane dokumenty, karta EKUZ, okulary przeciwsłoneczne, krem z wysokim filtrem, ręczniki, leki jeśli jakieś zażywasz, proszki przeciwbólowe.

Z jakich miast wyjeżdżamy?

Miejsce zbiórki podamy mailowo na ok. 5 dni przed wyjazdem jednak w zależności od wybranego miasta zazwyczaj jest to:
- Warszawa - parking pod Pałacem Kultury i Nauki - Plac Defilad
- Łódź - stacja benzynowa BP k. KFC, ul. Kątna 1
- Katowice - stacja benzynowa BP z McDonalds na autostradzie A4 w kierunku Wrocławia
- Wrocław - Park Handlowy Bielany, parking dla autokarów przy IKEA, ul. Czekoladowa 5
- Kraków - ul. Pasternik 66, stacja benzynowa Arge po prawej stronie wyjeżdżając z Krakowa w kierunku autostrady A4
- Poznań - Franowo, Szwedzka 2 koło restauracji McDonald's
- Ostróda - Stacja Paliw Orlen, Szosa Elbląska 2, 14-100 Ostróda
- Gdańsk - Stacja Paliw Orlen/KFC, Miałki Szlak 14

Czy na wszystkie wyjazdy można pojechać ze wszystkich miast?

Ze względu na ilość wyjazdów i miejsca do których się udajemy trasę przejazdu ustalamy wstępnie już na etapie przygotowania oferty. Wyjazd z niektórych miast może wiązać się z dopłatą, o czym informujemy w formularzu rezerwacji na etapie zapisu. Niektóre połączenia mogą być realizowane dodatkowym autokarem lub tzw. połączeniem antenowym do trasy głównego autokaru (przewoźnikiem liniowym autokarowym/kolejowym). Wyjazdy z mniejszych miast są często uzależnione od ilości zapisanych uczestników (wówczas minimalną liczbę podajemy w opisie oferty). 

Czy możemy ze znajomymi jechać autokarem z różnych miast?

Wybierając wspólną rezerwację należy wybrać to samo miasto wyjazdu. Jeśli jednak chcecie mieszkać razem ale jechać z różnych miast, stosujemy wyjątki. Musicie jednak pamiętać, że w tej sytuacji możecie trafić do różnych autokarów.

Transport samych bagaży?

Takiego transportu dokonujemy tylko w sytuacji, gdy ktoś ma wykupiony od nas transport lotniczy. Jeśli ktoś chciałby się dostać na miejsce na własną rękę, a nam przekazać bagaże i odebrać je na miejscu to w wyjątkowych sytuacjach jest taka możliwość, a wartość takiej usługi to kwota +150 PLN/os. dodane do wartości podróży autokarowej (każdorazowo wymaga to naszego potwierdzenia i dodania do umowy). Jest to podyktowane tym, że z zabraniem samego bagażu jest o wiele więcej pracy, często wiąże się to z przekładaniem bagaży pomiędzy autokarami, a zatem często trzeba je dodatkowo obrendować, wiedzę szczególną na ten temat musi mieć wiele osób z zespołu i zaangażowane w tą logistykę musi być więcej rąk, a na końcu po prostu wiąże się to zwykle z dużo większą pracą fizyczną. 

Do kiedy należy wpłacić pieniądze?

Wysłanie formularza zgłoszeniowego nie gwarantuje miejsca na wyjeździe. Aby Twoja rezerwacja była potwierdzona w 100% należy wpłacić przedpłatę, która podana jest na etapie zapisu i w załączonej umowie.  Jeśli rezerwujesz imprezę z transportem lotniczym należy również dopłacić dodatkowo wartość biletu lotniczego. Kolejne raty są płatne bliżej wyjazdu i określone są w harmonogramie w umowie jak i w Strefie Uczestnika>> Ostatnia rata musi być opłacona zawsze najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem pobytu lub w dniu zapisu jeśli do wyjazdu zostało mniej niż 30 dni.

Ile bagażu mogę zabrać ze sobą?

Ze względu na Wasz komfort i bezpieczeństwo w naszych autokarach obowiązują limity bagażu: 1 bagaż główny (miękka torba) o wadze do 20 kg. 1 komplet sprzętu sportowego do 12 kg - (deska plus buty/narty, buty i kije) 1 bagaż podręczny (o wymiarach pozwalających umieścić go pod nogami lub na górnej półce autokaru). W przypadku lotów - limity określa linia lotnicza. Przy każdej ofercie w sekcji Transport znajdziecie informacje o limitach bagażowych.

Czy jest możliwość rezerwacji apartamentu 2-osobowego?

Generalnie tak, w niektórych przypadkach wiąże się to z koniecznością dość znacznej dopłaty, ale taka możliwość jest. W przypadku rezerwacji apartamentu 2-os. należy szybko podejmować decyzje ponieważ ich ilość jest zwykle mocno ograniczona. Polecamy w wyszukiwarce skorzystać z filtra pokój 2-os. Osobom zainteresowanym pokojem 2-osobowym polecamy wyjazdy do hoteli, wtedy, w przypadku większości ofert, zakwaterowanie nie wiąże się z żadną dodatkową opłatą.

Czy wpłacone na poczet wyjazdu środki są bezpieczne?

Oczywiście, że tak. Feel The Flow jako profesjonalny organizator turystyki gwarantuje bezpieczeństwo wpłaconych środków. Jeśli do wyjazdu nie może dojść z powodu czynników zewnętrznych np. zamknięte granice, nieczynne wyciągi lub niemożliwa jest realizacja innego elementu umowy FTF gwarantuje zwrot całych środków. Na wypadek innych sytuacji przewidzianych ustawą środki są dodatkowo zabezpieczone przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe i Marszałka Wójewództwa Mazowieckiego. Nie ma bezpieczniejszej opcji rezerwacji wyjazdu niż przez Organizatora Turystyki!

Jak zarezerwować właściwy dla siebie typ apartamentu?

Nasze oferty obejmują zakwaterowanie przy pełnym obłożeniu apartamentu Basic. Niemalże zawsze można poprawić komfort zamieszkania wybierając nocleg w mniejszą liczbę osób, aby sprawdzić dopłaty wystarczy kliknąć przycisk 
Zarezerwuj -> Rezerwacja grupowa, a pokaże nam się cała lista dostępnych opcji. Zalecamy rezerwacje całego apartamentu tym samym z góry gwarantując sobie konkretny apartament - Uwaga dane muszą być prawdziwe. W przypadku podania zmyślonych danych przedpłatę trzeba zapłacić za wszystkie osoby, a osoba, która finalnie pojedzie na wyjazd będzie miała pełną cenę. Jeśli nie wiesz jeszcze z kim lub w ile osób chcecie jechać, zawsze możesz zrobić rezerwację indywidualnie na dokwaterowanie (tylko osoby dorosłe), pamiętaj jednak że jak już będziecie mieć komplet do apartamentu to będziecie mogli wybrać sobie apartament z aktualnie dostępnych.

Jeżeli ze względu na złe warunki atmosferyczne zostaną zamknięte wyciągi, to czy nastąpi zwrot pieniędzy przez dany region?

Zdecydowanie nastawiamy się na to, że wszystkie lub większość wyciągów będzie otwarta. Jeżeli faktycznie wszystkie trasy są zamknięte, większość regionów zwraca pieniądze za niewykorzystane dni jazdy.

Czy końcowe sprzątanie w apartamentach w Alpach jest obowiązkowe?

Wszystko zależy od oferty właściciela i regionu w jaki jedziemy. Informacja ta podana jest zawsze w sekcji cena zawiera/cena nie zawiera. W większości wypadków we Francji jest to dopłata opcjonalna (można posprzątać samemu), a we Włoszech jest ona obowiązkowa. Przy czym należy pamiętać, że niezależnie od wszystkiego opłata za sprzątanie nie obejmuje aneksu kuchennego.

Czy organizator rygorystycznie przestrzega dopuszczalnej ilości bagażu?

Przestrzeganie ilości bagażu to nie kwestia organizatora, a panujących przepisów i względów bezpieczeństwa oraz Waszego komfortu. U nas w autokarach nie dopuszczamy, aby bagaże leżały w toalecie lub korytarzu między fotelami. 20kg to całkiem sporo, a nikt nie będzie ścigał Was za 1 czy 2 kilogramy nadwagi. System 1 torba do 20 kg + 1 sztuka sprzętu sportowego + mały bagaż podręczny sprawdza się w 100% w końcu jedziemy tylko na 1 tydzień ;)

Jak wyglądają apartamenty?

Przy każdym z campów staramy się jak najdokładniej opisać wygląd apartamentów w sekcji "nocleg". Jeśli dana rezydencja nimi dysponuje, udostępniamy rzuty z "lotu ptaka" poszczególnych apartamentów, a jeśli nie to staramy się opisać je jak najbardziej obiektywnie i dokładnie.

Jaką mam gwarancję, że będę mieszkał w apartamencie ze wskazanymi przeze mnie znajomymi?

Gwarancja w tej kwestii jest 100%-towa, wystarczy, że dokonacie rezerwacji grupowej lub napiszecie nam, że chcecie mieszkać razem. Możecie z góry zarezerwować dla siebie cały apartament, lub zdecydować się na dokwaterowanie z innymi ludźmi z naszego campu. Jeśli zdecydujecie się na opcję z dokwaterowaniem, dobierzemy Wam uczestników zwracając uwagę na wiek, płeć i miasto, z którego ruszacie.

Kiedy trzeba płacić za sprzątanie apartamentu?

"Wysprzątane" apartamenty to takie, które po pobycie zostaną doprowadzone do stanu w jakim je otrzymaliśmy. Wówczas opłata za sprzątanie nie będzie potrącona z kaucji. Z całą pewnością w apartamencie nie może być śmieci, brudnych naczyń, żywności w lodówce etc. Podłogi powinny być przetarte (w łazience) lub odkurzone w pokojach.

Czy osoby, które nie są studentami mogą pojechać na każdy wyjazd?

Oczywiście, że tak! Przecież można być 35+ a i tak czuć się jak młody bóg! Warunkiem uczestnictwa na wyjeździe jest ukończenie 18 roku życia. Chociaż za sprawą zgody opiekunów i od tej zasady zdarzają się odstępstwa. Nasze wyjazdy przeznaczone są zarówno dla studentów, jak i dla tych, którzy o studiach już dawno zapomnieli. U nas nie spotkacie się z dopłatami za pesel.  Gwarantujemy, że każdy niezależnie od wieku będzie bawił się znakomicie. Aby jednak zapewnić pełen komfort i luz naszym uczestnikom, nie zabieramy osób, które są w wieku ich rodziców ;)

Bagaż zagubiony lub uszkodzony w PODRÓŻY LOTNICZEJ?

Jeśli bagaż zostanie zagubiony, uszkodzony bądź opóźniony, możesz to zgłosić po przybyciu
na lotnisko docelowe. W obszarze tranzytowym udaj się do stanowiska odbioru bagażu lub zajmującego się obsługą utraconego bagażu, gdzie należy wypełnić raport niezgodności mienia (PIR). Jeśli nie złożysz raportu na lotnisku docelowym, nie możemy przyjąć odpowiedzialności. Jeśli bagaż nie zostanie znaleziony w ciągu 21 dni od zgłoszenia jego utraty na lotnisku docelowym, linia lotnicza będzie odpowiedzialna za straty. Nie możemy być odpowiedzialni za bagaż błędnie zidentyfikowany przez innego pasażera — za wszystkie koszty odpowiada ten pasażer. Ze względów bezpieczeństwa lub operacyjnych bagaż rejestrowany może być przewieziony lotem alternatywnym. W takich przypadkach linia lotnicza nie odpowiada za opóźnienie dostarczenia bagażu.

Dlaczego ubezpieczenie jest obowiązkowe?

Wszyscy nasi uczestnicy na wyjazdach zimowych są objęci naszą polisą ubezpieczeniową. Jest to wymóg wyjazdu z nami. Jest on podyktowany wprost ustawą o usługach turystycznych, która mówi, że turysta musi zostać ubezpieczony właściwie. W przypadku wyjazdów narciarskich takie ubezpieczenie jest zatem niezbędne. Podczas zapisów nie weryfikujemy innych polis naszych uczestników, ani pod kątem merytorycznym, ani stawek, ani tego czy podczas trwania całego turnusu polisa na pewno będzie działać.

W jaki sposób uczestnicy mogą testować na wyjeździe sprzęt?

Jeśli na danym wyjeździe planowane są testy sprzętu sportowego, sprzęt dostępny jest w naszym meeting poincie. Dany sprzęt testujemy cały dzień - w przypadku wielkiego zainteresowania konkretnym modelem deski/nart testujący zmieniają się co pół dnia - tak aby każdy zdołał wyrobić sobie opinie :)

Czy otrzymam fakturę?

Jak najbardziej, wystawiamy faktury na każdą rezerwację. Po zakończeniu wyjazdu prosimy  o przesłanie na nasz e-mail (biuro@feeltheflow.pl) prośbę o wystawienie faktury z numerem rezerwacji. Prosimy pamiętać, że faktury zazwyczaj wystawiane są do 30 dni po zakończeniu imprezy i jest to faktura VAT-marża na „usługę turystyczną”.

Czy w apartamentach w Alpach na wyposażeniu są ręczniki?

W większości apartamentów nie ma ręczników, trzeba zabrać własne. Jeśli dana rezydencja udostępnia w cenie pobytu ręczniki, wówczas ta informacja znajduje się w opisie oferty. Ps. w hotelach oczywiście ręczniki są na wyposażeniu :)

Czy mogę dokonać rezerwacji telefonicznie?

Wszelkie rezerwacje przyjmujemy tylko drogą elektroniczną poprzez naszą stronę internetową. Jeśli przed rezerwacją masz jakiekolwiek pytania dotyczące wyjazdu śmiało dzwoń lub pisz do nas na adres biuro@feeltheflow.pl